Nyt kundesystem hos NRGI Elsalg

NRGi Elsalg er ved at skifte til et mere tidssvarende kundesystem. I den forbindelse kan du opleve at få to regninger kort tid efter hinanden – en slutopgørelse fra det tidligere system og en regning for næste afregningsperiode fra det nye system.

 

Samlet set betaler du det samme som før overgangen til det nye system, beløbet er blot fordelt på to regninger. Efter overgangen vil dine regningsbeløb og -perioder igen være som i det tidligere system.

 

Hvordan betaler du dine elregninger?

Er du tilmeldt Betalingsservice, får du automatisk en BS-aftale i det nye system, og du skal derfor ikke foretage dig noget.

 

Betaler du dine elregninger via Elektronisk indbetalingskort, skal du tilmelde dig igen via din bank, da vi desværre ikke har mulighed for automatisk at overføre din aftale til det nye system.

 

Betaler du dine elregninger via et fysisk indbetalingskort, vil du fortsat modtage dine regninger med posten.

 

Husk at du kan spare 29 kroner pr. regning ved at tilmelde dig Betalingsservice på Mit NRGi.

 

Korrektioner for tidligere periode – hvad betyder det?

Hvis du tidligere har betalt for lidt eller for meget i forhold til dit faktiske elforbrug, vil du se en linje med teksten ”Korrektioner for tidligere periode” på din elregning.

 

Dine elregninger er baseret på et forventet elforbrug i den periode, regningen dækker. Først efter periodens afslutning - eller senere hvis du ikke har en fjernaflæst måler - kender vi dit faktiske forbrug i perioden. Derfor korrigerer vi på en efterfølgende regning, så du kun betaler for det, du har brugt.

 

Er beløbet negativt, har du brugt mindre strøm, end du har betalt for, og er beløbet positivt, har du brugt mere

 

Har du spørgsmål?

Skulle du have spørgsmål vedrørende din elaftale, dine elregninger, et eventuelt tilgodehavende eller andet, så se nedenfor.


Spørgsmål og svar vedrørende NRGi Elsalgs nye kundesystem
Får jeg stadig strøm i mine kontakter?

Ja. Skiftet til det nye kundesystem får ingen betydning for vores levering af el til dig.

Ændres min elaftale?

Næsten alle elaftaler, priser og vilkår fortsætter uden ændringer.

 

Vi kontakter dig personligt, hvis det er nødvendigt at ændre på noget.

 

Hvorfor har I opsagt min betalingsaftale? (Elektronisk indbetalingskort)

Betaling via Elektronisk indbetalingskort giver os ikke mulighed for automatisk at overføre dig til en ny aftale. Derfor har det været nødvendigt at opsige de betalingsaftaler, der betales med Elektronisk indbetalingskort i forbindelse med systemskiftet. Du får i stedet en regning med posten og kan spare 29 kr. pr. regning fremover ved at tilmelde din aftale til Betalingsservice på Mit NRGi.

 

Hvis du fremover vil betale via Elektronisk indbetalingskort, skal du tilmelde dig igen via din bank.

 

Husk at få udbetalt dit tilgodehavende, hvis din sidste opgørelse viser, at du har et. Læs mere under ”Hvordan får jeg udbetalt mit tilgodehavende?”.

Hvad betyder det nye kundesystem for mig, der betaler regningerne via Betalingsservice?

Dine betalinger bliver ikke påvirket, og du behøver ikke at foretage dig noget. Der vil komme en ny betalingsaftale til NRGi Elsalg på din betalingsoversigt. Det betyder, at dine installationer nu er registreret i vores nye kundesystem. Fremover vil vi udelukkende afregne via den nye betalingsaftale.

 

Vi sletter den gamle betalingsaftale, når vi er sikre på, at du har fået udbetalt alle eventuelle tilgodehavender.

 

Skulle du mod forventning modtage den næste regning fra os pr. brev, har vi desværre ikke kunnet overføre din betalingsaftale til det nye kundesystem. Vi sørger dog for, at første regning er uden betalingsgebyr. Du kan tilmelde dig Betalingsservice igen via Mit NRGi.

Hvad betyder det nye kundesystem for mig, der betaler via papirregninger/indbetalingskort?

Dine betalinger bliver ikke påvirket, og du vil fortsat modtage dine regninger pr. post. Du behøver ikke at foretage dig noget, medmindre din regning viser, at du har penge til gode hos os.

Hvis det er tilfældet, kan du få dem udbetalt her.

 

Husk at du kan spare 29 kr. pr. regning ved at tilmelde dig Betalingsservice via Mit NRGi.

Hvorfor har jeg kun fået én regning, selvom jeg har flere elmålere?

Din nye regning ser lidt anderledes ud, fordi vores nye kundesystem giver dig et lettere overblik over dit forbrug.

 

Tidligere afregnede vi dit forbrug pr. elmåler, men nu sker det pr. kunde/konto. Det vil sige, at kunder med flere elmålere – fx én i hjemmet og én i sommerhuset – fremover kun får én samlet regning i stedet for én regning pr. måler.

 

Foretrækker du at få dine regninger opgjort pr. elmåler ligesom tidligere, skal du blot kontakte kundeservice besked, så ændrer vi det i dine profiloplysninger. 

Mine loginoplysninger til Mit NRGi står ikke på regningen. Hvor finder jeg dem?

For din sikkerhed, og for at sikre dine oplysninger bedst muligt står dine loginoplysninger ikke længere på dine elregninger.

 

Har du brug for hjælp til login, kan du få tilsendt dine loginoplysninger ved at indtaste mobilnummer eller emailadresse her.

Er mine loginoplysninger til Mit NRGi de samme?

Ja. Du kan stadig logge på selvbetjeningen, Mit NRGi, med de logininformationer, du plejer at bruge.

 

Har du brug for hjælp til login, kan du få det her

Kan jeg stadig se mit forbrug i Mit NRGi?

Ja. Du kan se dit forbrug tilbage til 1. april 2016, da Engrosmodellen trådte i kraft.

 

Hvis du skiftede til NRGi Elsalg efter denne dato, kan du se dit forbrug fra den dato, du skiftede til os.

Er mine indstillinger og alarmer i Mit NRGi de samme?

Ja, det er de samme. 

Hvorfor står der nu "konto" i stedet for "måler" i menuen "Min økonomi" i Mit NRGi?

Tidligere afregnede vi dit forbrug pr. elmåler, men nu sker det pr. kunde/konto. Det vil sige, at kunder med flere elmålere – fx én i hjemmet og én i sommerhuset – fremover kun får én samlet regning i stedet for én regning pr. måler.

 

Du kan stadig se alle dine regninger og indbetalinger i Mit NRGi. Du finder dine gamle regninger i Mit NRGi ved at vælge ”måler” i toppen af menuen ”Min økonomi”, hvor dit navn står.

 

De nye regninger vises pr. konto/kunde. 

 

Forsvinder mine regninger og indbetalinger i Mit NRGi?

Nej. Du kan stadig se alle dine regninger og indbetalinger i Mit NRGi.

 

Du finder dine gamle regninger i Mit NRGi ved at vælge ”måler” i toppen af menuen ”Min økonomi”, hvor dit navn står.

Hvorfor får jeg to regninger kort tid efter hinanden?

Vi har desværre ikke mulighed for at flytte dig fra vores gamle kundesystem over i det nye uden at afregne dit forbrug.

 

Derfor får du først en ”mindre” regning som afslutning i det tidligere kundesystem. Den efterfølgende regning markerer opstarten af din afregning i det nye kundesystem og gælder for resten af afregningsperioden.

 

Vi håber på din forståelse for den tekniske udfordring og garanterer, at du ikke betaler dobbelt. Dine regningsbeløb og perioder vil fremover være som normalt – medmindre dit forbrug ændrer sig.

 

Hvorfor får jeg penge tilbage nu?

Vores gamle kundesystem giver os ikke mulighed for at flytte dit tilgodehavende med over i det nye kundesystem. Derfor er vi nødsaget til at afslutte din afregning i vores gamle kundesystem i forbindelse med systemforbedringerne. Herefter påbegynder en ny afregningsperiode i vores nye system. Derfor vil nogle kunder have penge til gode fra afregningen i det gamle kundesystem.

 

Læs hvordan du får dit tilgodehavende udbetalt her.

Hvorfor bliver mit tilgodehavende ikke modregnet, som det plejer?

Skiftet fra det gamle kundesystem til det nye, giver os ikke mulighed for at flytte dit tilgodehavende med og modregne det. Derfor er vi nødsaget til at afslutte din afregning i vores gamle kundesystem i forbindelse med systemforbedringerne. Herefter påbegynder en ny afregningsperiode i vores nye system. Derfor vil nogle kunder have penge til gode fra afregningen i det gamle kundesystem.

 

Læs hvordan du får dit tilgodehavende udbetalt her.

Hvordan får jeg udbetalt mit tilgodehavende?

Hvis du har penge til gode hos os, afhænger det af din nuværende betalingsmetode, hvordan du får dem udbetalt.

 

Betaler du over Betalingsservice, overføres pengene automatisk til din bankkonto. Hvis du betaler via Elektronisk indbetalingskort, eller indbetalingskort (papirregning sendt med posten), skal du følge vejledningen på her for at få pengene udbetalt.

Hvorfor ser min regning anderledes ud?

Din regning har ændret udseende i forbindelse med systemforbedringerne, men du kan stadig finde de samme oplysninger, som vi ifølge loven skal skrive på din regning.

 

For din sikkerheds skyld er vi dog holdt op med at skrive loginoplysningerne til Mit NRGi på regningerne. Læs mere om loginoplysningerne her.

Hvor kan jeg se, om mine oplysninger er flyttet over i det nye kundesystem?

Du kan blandt andet se det i selvbetjeningen, Mit NRGi, hvor der vil være to typer regninger under menuen “Min økonomi”.

 

Det nye kundesystem opgør/behandler regningerne pr. kunde/konto, og det gamle opgjorde dem pr. elmåler – forskellen vil være synlig for kunder med flere elmålere tilknyttet.

 

Har NRGi Elsalg ændret kontaktoplysninger?

Nej, du kan stadig få kontakt til os på samme telefonnummer som altid og skrive til os her.

 

NRGi Elsalg er også stadig den samme elhandler, som du kendte før systemforbedringerne

Konkurrence

Det nye kundesystem giver allerede nu et hurtigere og lettere overblik over dit forbrug. For at fejre det nye kundesystem og takke for jeres loyalitet, trækker vi lod blandt alle NRGi Elsalg kunder om fire lækre præmier i løbet af 2017*.

 

 

- ”Rolling Thunder” Sportstaske/trolley fra The North Face
(Vinderen trækkes 31. marts 2017)

- iPhone 6s, 64 GB, silver
(Vinderen trækkes 30. juni 2017)

- Suunto Ambit 3, vertical black GPS-ur
(Vinderen trækkes 29. september 2017)

- Libratone Zipp mini-speaker
(Vinderen trækkes 20. december 2017)

 

 

*Alle kunder hos NRGi Elsalg er automatisk med i lodtrækningen om de flotte præmier. Vinderne kontaktes direkte pr. telefon og e-mail.