HUSK AT BESTILLE OG AFMELDE STRØM HVIS DU STÅR OVERFOR EN FLYTNING – DET SKER IKKE AUTOMATISK

- Skal/er du flyttet til en ny adresse?

Bestil strøm via formularen "Meld tilflytning".

 

- Er du allerede kunde og skal flytte til en ny adresse?

Udfyld formularen "Meld fraflytning", så du undgår at hæfte for forbruget efter, at du er flyttet. Du kan samtidig bestille el til din nye adresse.

 

- Skal du melde flytning for andre?

Vælg fanen "Meld flytning med fuldmagt" og sørg for at have en gyldig fuldmagt.

 

- Er du erhvervskunde, administrator eller ejendomsmægler?

Kan du melde flytning for dig selv og andre her.

Meld fraflytning

Jeg flytter ud

Du skal melde fraflytning til NRGi Elsalg senest 7 hverdage FØR, du flytter fra din nuværende adresse, men det er muligt at melde flytning allerede 2 måneder inden flyttedatoen.

 

Husk, at du ikke behøver at indgå en ny elaftale, når du flytter til en ny adresse – vi flytter bare din nuværende aftale med, så du forsat får alle de fordele, du kender fra NRGi Elsalg i dag. 

 

Felter markeret med * skal udfyldes.

Dine kontaktinformationer

Udfyld dine kontaktinformationer

Udfyld venligst fornavn og efternavn
Please provide a valid value for Fornavn og efternavn *
Udfyld venligst CPR-Nummer
Indtast venligst korrekt CPR-nummer
Udfyld venligst telefonnummer
Telefonnummer må kun bestå af tal
Udfyld venligst e-mail
E-mail adressen ser ud til at være ugyldig. Tjek at der ikke er indsat et mellemrum efter adressen.
Bor i to personer på adressen og hæfter ligeligt for elforbruget?
Please provide a value for Bor i to personer på adressen og hæfter ligeligt for elforbruget?
Please provide a value for Navn 2
Please provide a valid value for Navn 2
Please provide a value for CPR-Nummer 2
Indtast venligst korrekt CPR-nummer

Udfyld din fraflytningsadresse

Udfyld venligst fraflytningsadresse
Please provide a valid value for Fraflytningsadresse, nr., sal etc. *
Udfyld venligst postnummer
Postnummer må kun bestå af tal
Udfyld venligst by
Please provide a valid value for By *

Hvornår skal du flytte?

Udfyld fraflytningsdato - den dag, hvor du ikke længere hæfter for forbruget på adressen.

 

Oplys den dato, hvor din elaftale skal ophøre og en anden overtager adressen fx. udlejer eller en ny ejer. Det er muligt, at du fysisk flytter tidligere end denne dato, men det er vigtigt, at du oplyser den dato, som du hæfter frem til.

 

Fraflytning skal meldes til NRGi senest 7 hverdage før fraflytningsdatoen. Flyttegebyr udgør kr. 81,25.

Vælg venligst din fraflytningsdato
Please provide a valid value for Fraflytningsdato *:

Aflæsning af målerstand


Har du en fjernaflæst måler, aflæses målerstanden automatisk på fraflytningsdatoen. Du har typisk en fjernaflæst måler, hvis du ikke selv løbende aflæser dit forbrug.

 

Har du ikke en fjernaflæst måler, skal du selv aflæse målerstanden og oplyse den til os nedenfor. Kan du ikke oplyse målestanden nu, skal det indberettes ifbm. fraflytningen via formularen 'Aflæsning ifm. flytning'. Link hertil findes i din mailkvittering for anmeldelse af flytning.

Please provide a value for Målerstand (Gælder kun kunder uden fjernaflæst måler)
Please provide a valid value for Målerstand (Gælder kun kunder uden fjernaflæst måler)

Skal NRGi Elsalg sørge for, at der er strøm på din nye adresse?

 

Angiv din nye adresse nedenfor (senest 3 hverdage efter indflytning), så sørger vi for at flytte din nuværende elaftale med til din nye adresse og sender en flytteopgørelse for din gamle adresse hertil.

 

Ja tak, NRGi Elsalg skal sørge for strøm på min nye adresse når jeg flytter
Please provide a value for Ja tak, NRGi Elsalg skal sørge for strøm på min nye adresse når jeg flytter

Hvor flytter du hen?

Udfyld din kommende adresse

Udfyld venligst indflytningsdato
Please provide a valid value for Indflytningsdato (Den dato, hvor du begynder at hæfte for forbruget) *
Udfyld venligst din nye adresse
Please provide a valid value for Ny adresse *
Udfyld venligst nyt postnummer
Postnummer må kun bestå af tal
Udfyld venligst by
Please provide a valid value for By *

OBS! Er du tilmeldt PBS?

 

Er du tilmeldt PBS, er det vigtigt, at du ikke afmelder denne aftale, da slutopgørelsen fra NRGi vil blive opgjort her i den efterfølgende måned - det gælder også, hvis du har penge tilgode.

Kommentarer

Udfyld hvis du har kommentarer til NRGi Elsalg

Please provide a value for Dine kommentarer:
Please provide a valid value for Dine kommentarer:
Please provide a value for Ja tak, jeg vil gerne modtage nyheder og relevante tilbud vedr. el fra nrgi via mail, brev, telefon og sms
meld tilflytning

Tilflytning - jeg flytter ind

Du skal melde tilflytning senest 3 hverdage efter indflytningen, men det er muligt at melde flytning allerede 2 måneder inden flyttedatoen.

 

Har du allerede meldt fraflytning til NRGi, og har du valgt at flytte din elaftale med til den nye adresse, behøver du ikke også at melde tilflytning til NRGi Elsalg. 

 

Felter markeret med * skal udfyldes. 

Navn skal altid udfyldes med fulde navn.

Udfyld venligst navn
Fornavn og efternavn * er ikke gyldig
Udfyld venligst CPR-nummer
Indtast venligst korrekt CPR-nummer
Skal i BO TO PERSONER PÅ ADRESSEN OG HÆFTE LIGELIGT FOR ELFORBRUGET?
Skal i BO TO PERSONER PÅ ADRESSEN OG HÆFTE LIGELIGT FOR ELFORBRUGET? skal udfyldes
Fornavn og efternavn 2 skal udfyldes
Fornavn og efternavn 2 er ikke gyldig
CPR-nummer 2 skal udfyldes
Indtast venligst korrekt CPR-nummer

Tilflytningsadresse er den adresse, du overtager. 

Udfyld venligst tilflytningsadresse
Tilflytningsadresse * er ikke gyldig
Udfyld venligst postnummer
Postnummer må kun bestå af tal
Udfyld venligst by
By * er ikke gyldig
Udfyld venligst telefonnummer
Telefonnummer må kun bestå af tal
Udfyld venligst e-mail
E-mail adressen ser ud til at være ugyldig. Tjek at der ikke er indsat et mellemrum efter adressen.
Udfyld venligst indflytningsdato
Indflytningsdato * er ikke gyldig

Aflæsning af målerstand

 

Har adressen en fjernaflæst måler, aflæses målerstanden automatisk på tilflytningsdatoen. 

 

Har adressen ikke en fjernaflæst måler, skal du selv aflæse målerstanden og oplyse den til os nedenfor. Kan du ikke oplyse målestanden nu, skal det indberettes via formularen 'Aflæsning ifm. flytning'. Link hertil findes i din mailkvittering for anmeldelse af flytning.

Målerstand (gælder kun kunder uden fjernaflæst måler) skal udfyldes
Målerstand må kun bestå af tal
Er din folkeregisteradresse en anden end din tilflytningsadresse?
Skal udfyldes
Udfyld venligst postadresse
Postadresse * er ikke gyldig
Udfyld venligst postnummer
Postnummer må kun bestå af tal
Udfyld venligst by
By * er ikke gyldig
Vælg elprodukt
Vælg elprodukt skal udfyldes
Tilvalg til elprodukt skal udfyldes

  • Vi fandt disse indlæg, som muligvis kan besvare dit spørgsmål:

  • {{faq.question}}

    {{faq.category}}

Evt. bemærkninger til flytningen skal udfyldes
Max 250 anslag
Nyheder fra NRGi skal udfyldes
meld flytning med fuldmagt

Flytning med fuldmagt - meld flytning for andre

Bemærk, at det kræver en skriftlig accept fra den nye forbruger på adressen, hvis I skal melde flytning på vegne af andre. Du kan finde et eksempel på en fuldmagt her.

 

Frist for flyttemeddelelse
Ifølge den gældende lovgivning på elmarkedet, kan du melde tilflytning tidligst 2 måneder før flyttedatoen og senest 3 arbejdsdage efter.

 

Felter markeret med * skal udfyldes.

Installation

Installationsnummer/Aftagernummer (valgfri) er påkrævet!
Please provide a valid value for Installationsnummer/Aftagernummer (valgfri)
Udfyld venligst adresse
Please provide a valid value for Installation - adresse *
Udfyld venligst postnummer
Postnummer må kun bestå af tal
Udfyld venligst by
Please provide a valid value for Installation - by *

 

Spørgsmål og svar i forbindelse med flytning
Jeg skal flytte. Hvad skal jeg gøre?

NRGi får ikke automatisk besked, hvis du flytter til en ny adresse. Du hæfter for elforbruget indtil den dato, du har meldt, at fraflytningen sker, og det er derfor vigtigt, at du selv husker at melde både fra- og tilflytning.

 

Fraflytning - du flytter ud
Du skal melde fraflytning til NRGi senest 7 arbejdsdage FØR, du flytter fra din nuværende adresse, men det er muligt at melde fraflytning allerede 2 måneder inden flyttedatoen.

 

Tilflytning - du flytter ind
Du skal melde tilflytning senest 3 dage efter indflytningen, men det er muligt at melde tilflytning allerede 2 måneder inden flyttedatoen.

 

Tag din elaftale med
Du behøver ikke at lave en ny elaftale, fordi du flytter. Vi flytter bare din nuværende aftale med til din nye adresse, så du forsat får alle de fordele du kender hos NRGi i dag. Når du melder fraflytning, kan du nemt flytte aftalen med ved at sætte kryds i "Ja" ved feltet "NRGi skal sørge for strøm på min nye adresse ved at flytte min nuværende elaftale med". Vælger du at tage aftalen med, behøver du ikke også melde tilflytning til NRGi - det sørger vi for.

Meld flytning her

 

Er du fiberbredbåndskunde?
Hvis du er fiberbredbåndskunde hos det tidligere NRGi Fibernet, nu Fibia, skal du også huske at melde flytning til Fibia her.

SKAL jeg melde flytning?

Ja, du skal altid melde flytning til din elleverandør. Du hæfter for forbrug indtil den dato, du har meldt, at flytningen sker. Husk, at fraflytning skal meldes senest syv arbejdsdage FØR selve dagen for flytning.

 

Meld flytning her

Hvad sker der, hvis jeg glemmer at melde fraflytning?

Hvis NRGi ikke modtager en fraflytning fra dig, og en ny forbruger ikke har meldt tilflytning på adressen, fortsætter opkrævningen efter de gældende priser. Du hæfter altså for forbruget, indtil en gyldig flyttedato er oplyst til NRGi.

 

Fraflytning skal ske med et varsel på mindst 7 arbejdsdage.

 

Meld flytning her 

Skal jeg selv aflæse målerstanden på flyttedagen?

Har du en fjernaflæst elmåler, bliver målerstanden aflæst automatisk på flyttedagen.  

 

Har du ikke en fjernaflæst måler, skal du selv aflæse målerstanden og indberettte den via formularen Aflæsning ifm. flytning. Link til formularen findes også i din mailkvittering for anmeldelse af flytning.

 

Bemærk! Hvis dit netselskab har registreret en anden målerstand end den, du har oplyst, gælder netselskabets registrering.

 

Meld flytning her

Hvad sker der med min elaftale, hvis jeg flytter i aftaleperioden?

Du skal melde flytning til den elleverandør, du har indgået elaftalen med.

 

Er du kunde hos NRGi Elsalg, kan du nemt flytte aftalen med til din nye adresse, så du fortsætter på de samme priser og vilkår, som du er vant til. 

 

Når du melder fraflytning, kan du nemt flytte aftalen med ved at sætte kryds i "Ja" ved feltet "NRGi skal sørge for strøm på min nye adresse ved at flytte min nuværende elaftale med". Vælger du at tage aftalen med, behøver du ikke også melde tilflytning til NRGi - det sørger vi for.

 

Meld flytning her

Jeg har ikke indgået en elaftale – hvor skal jeg så melde flytning?

Du skal altid melde flytning til din elleverandør. Er du i tvivl om, hvilken elleverandør du har, så kig på din elregning. 

 

Er du kunde hos NRGi Elsalg, skal du melde flytning til os.

 

Meld flytning her

Hvad sker der med mine a conto-betalinger, når jeg flytter – får jeg penge retur?

Når flytningen er gennemført, modregner vi de betalte a conto-betalinger i din slutopgørelse.

 

Hvis du har betalt for meget i a conto op til flyttedatoen, får du selvfølgelig det overskydende beløb tilbage. Omvendt får du en regning, hvis du har betalt for lidt.

Hvorfor opkræver I et flyttegebyr?

NRGi er berettiget til at opkræve et gebyr i forbindelse med en elkundes fraflytning.

 

Gebyret skal dække de udgifter, der er forbundet med at udarbejde og sende din slut-/flytteopgørelse.

Hvorfor skal jeg oplyse mit CPR-nummer, når jeg skal flytte?

Med de nye regler der trådte i kraft på elmarkedet 1. april 2016 er det ikke længere muligt at melde flytning uden at oplyse CPR-nummer. CPR-nummeret er en forudsætning for, at vi som elleverandør kan registrere din flytning i datahubben - elmarkedets fælles database over samtlige elkunder på det danske marked, ejet af Energinet.dk.

 

CPR-nummeret er et branchekrav fra Energinet, som vi som elhandler er underlagt. Læs mere om afgivelse af CPR-nummer her.

 

Uden oplysning af CPR-nummer bliver din flytning afvist.

Hvad sker der med min betalingsaftale, når jeg flytter?

Hvis ikke andet er aftalt, når du melder flytning, vil din aftale blive opgjort og opkrævet i slutopgørelsen.

 

Ønsker du ikke aftalen opgjort, er der to muligheder:

  • Flytter du til en ny adresse inden for NRGis forsyningsområde, kan aftalen overføres til den ny adresse efter gældende priser.
  • Flytter du ud af NRGis forsyningsområde, kan aftalen ikke flyttes til den nye adresse. Du har dog mulighed for at indgå en betalingsaftale på flytteopgørelsen efter gældende priser.
Hvad betyder "Forsyningspligt" vs. "Leveringspligt"?

Med Engrosmodellens indførelse udfases forsyningspligten og der opstår istedet, det der kaldes en "leveringspligt" til husholdningskunder.

 

For dig betyder det, at hvis du skifter adresse, skal du selv foretage et aktivt valg om, hvem der skal være din elleverandør på din nye adresse.

 

El skal med Engrosmodellens indførelse derfor betragtes som en vare på lige fod med andre forbrugsvarer.


Kort om regler for flytning


Hvem skal flytning meldes til?

Ifølge lovgivningen skal til- og fraflytning meldes til din elleverandør. Køber du strøm hos NRGi Elsalg, er vi din elleverandør, og du skal derfor melde flytning via formularerne øverst på siden. 


Tidsfrister for anmeldelse af flytning til NRGi

Fraflytning

Senest 7 arbejdsdage FØR flyttedatoen og tidligst 2 måneder før.

Tilflytning

Senest 3 arbejdsdage efter indflytning og tidligst 2 måneder før.

 

Modtager vi flytteoplysningerne senere, opstår der et internt forhold mellem udflytter og indflytter, som de to parter skal håndtere uden netselskabet eller elleverandørens deltagelse. Derudover risikerer du at blive pålagt et ekstra flyttegebyr. 


Hvis du ikke har valgt en elleverandør

Tidligere blev du som forbruger automatisk tildelt et prisreguleret elprodukt, hvis du ikke selv valgte en elleverandør. Fra den 1. april 2016 skal du i stedet træffe et aktivt leverandørvalg for at få strøm på din nye adresse.

Du behøver ikke at indgå en ny elaftale, når du flytter – vi flytter bare din nuværende aftale med. Så sørger vi for strøm på din nye adresse, og du får forsat alle de fordele, du kender fra NRGi i dag.


Mere information

Få svar på flere ofte stillede spørgsmål i forbindelse med flytning her.

 

Detaljeret information om reglerne for anmeldelse af flytning på elmarkedet kan findes i Energinet.dk's Markedsforskrift H1 - Skift af elleverandør.


Websitet bruger cookies til at huske dine indstillinger, til statistik og til at målrette annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, accepterer du automatisk vores brug af Cookies. Læs mere om NRGi's cookipolitik her.

OK