Ny kommunikationschef i NRGi

16.12.2019

Et velfungerende samfund og en renere planet. Sådan lyder nøgleordene i det østjyske energiselskabs nye 2025-strategi. NRGi har i den forbindelse ansat Tommy Jakobsen som ny Koncernkommunikationschef, der får til opgave at sikre sammenhæng mellem kommunikationen og strategien samt en stærk forankring blandt kunder og selskabets 215.000 andelshavere.

Et stigende krav om digitalisering, behovet for et stærkt, fremtidssikret el-net og mest mulig vedvarende energi i energisystemet, der aktivt bidrager til den nødvendige grønne omstilling og et mere velfungerende samfund.

Der er nok at tage fat på og mange tiltag at fortælle omverdenen om for det østjyske energiselskab NRGi, der i forbindelse med lanceringen af en ny strategi frem mod 2025, har ansat 45-årige Tommy Jakobsen som ny Koncernkommunikationschef.

Tommy Jakobsen kommer fra en rolle som ansvarlig for topledelsens kommunikation i LEGO Koncernen og har tidligere været ansat som Kommunikationschef hos Bang & Olufsen.

Den nye mand i spidsen for kommunikationen hos det andelsejede energiselskab får til opgave at udarbejde en ny kommunikationsstrategi, der understøtter den røde tråd i kommunikationen på tværs af selskabets forretningsområder og en øget bevidsthed om NRGi’s rolle og ansvar i samfundet blandt selskabets kunder og 215.000 andelshavere.

”Der hviler et stort ansvar på forsyningsbranchens skuldre, men også en fantastisk mulighed for at bidrage markant til et bedre samfund og en grønnere fremtid til gavn for os alle. Jeg glæder mig til at medvirke til, at vi når effektivt og mærkbart ud med vores budskaber og initiativer til kunder og andelshavere,” fortæller Tommy Jakobsen.

Fokus på pejlemærker
Uanset kanal, historie og budskaber vil alt kommunikation have rod i et eller flere af de såkaldte pejlemærker; samfundet, planeten, sikre økonomiske valg og fællesskabet, der udgør grundstenene i den nye strategi.

NRGi, som de fleste kender for at levere strøm til østjyderne, tilbyder derudover ydelser og rådgivning inden for byggeri og infrastruktur samt fibernet via et delejerskab i Fibia. Tilsammen udgør det NRGi-koncernen.

”NRGi-koncernen har forretningsenheder inden for energi, infrastruktur og det byggede miljø. Det er videnstunge og komplekse forretninger, der deler en stærk fælles relation i at fremme en bæredygtig udvikling på flere niveauer til gavn for os alle. Det er et formål, jeg tror på, og som har givet mig blod på tanden til at prøve kræfter med en helt ny branche,” slutter Tommy Jakobsen.

Tommy er uddannet cand. mag. fra Aarhus Universitet og har derudover to masters i kommunikation fra hhv. Schweiz og Aarhus.

Privat bor han i Holstebro.

Kontaktoplysninger
Anders Rasmussen, kommunikationskonsulent 
Mail: anra@nrgi.dk
Mobil: 2535 7449 

Download pressemeddelelsen som pdf