Guide: Brug af offentlige ladestandere


Sådan betaler og begynder du at oplade på en offentlig ladestander.

Start en opladning via NRGi Opladning

Hvis du allerede er NRGi Opladning-bruger, kan du nemt starte en opladning fra NRGi Opladning

  1. Åbn NRGi Opladning-kortet, og vælg en ladestander
  2. Klik for at åbne ladestanderen
  3. Vælg eller tilføj din bil (valgfrit)
  4. Klik på Gå til betaling
  5. Klik på Tilføj betalingsmetode
  6. Vælg en tilgængelig betalingsmetode, eller tilføj et bankkort
  7. Swipe for at starte opladning

Start en opladning via QR-sticker

Hvis du ser et QR-sticker på ladestanderen, kan du starte en opladning, uanset om du har en NRGi Opladning-konto eller ej. Sådan gør du:

  1. Scan QR-sticker med din telefons kamera eller NFC
    • Hvis du har NRGi Opladning app’en, åbnes den på din telefon (se trin ovenfor)
  2. Tilføj din e-mail, og læs og accepter brugsbetingelserne
  3. Klik på Fortsæt til betaling
  4. Vælg mellem de betalingsmetoder, der er tilgængelige på din enhed, eller tilføj et bankkort
  5. Swipe for at starte opladning

Start en opladning via RFID

Du kan knytte en opladningsnøgle (RFID) til din NRGi Opladning Wallet og starte opladningen med et enkelt tryk!

  1. Par en ladebrik til din NRGi Opladning Wallet
  2. Sørg for, at du har nok penge til opladning i NRGi Opladning Wallet
  3. Sæt stikket i din bil, og tryk på RFID’en på ladestanderen
    • Bemærk venligst, at ikke alle ladestandere understøtter RFID-kort

Start en opladning via en betalingsterminal

Hvis du kan se, at der er en tilgængelig betalingsterminal på stedet, kan du bruge den til at starte en opladning.

  1. Tilslut din bil til ladestanderen
  2. Se på Payter-skærmen for at bekræfte, at det er den rigtige ladestander
  3. Træk et bankkort for at betale, og start opladningen med det samme

Sådan rapporterer du et problem

  1. Klik på ikonet for hovedtelefoner
  2. Klik på Rapporter denne ladestander
  3. Vælg en årsag til at rapportere fra drop down-menuen
  4. Beskriv problemet med ladestanderen i detaljer
  5. Send eventuelle skærmbilleder, du har af problemet
  6. Vælg, om du vil have en opfølgning fra NRGi Opladning
  7. Klik på Send rapport, og gør det