Artikel
Guide til hvis du ikke kan lade
Her er vores forslag til, hvad du kan gøre, hvis du ikke kan lade din elbil.
Oplever du problemer med opladningen, anbefaler vi, at du i første omgang tager opladerkablet ud af bilen og tilslutter det igen. Denne handling vil genstarte opladningsprocessen.
Hvis du stadig oplever problemer med at lade, kan du tjekke følgende:
Hvilken farve lyser din ladeboks?
Det betyder farverne:
Hvid
Ladestationen står på standby.
Blå
Opladningssession er aktiv.
Grøn
Eco Mode er aktiveret. Dette kan deaktiveres i Zaptec app’en.
Gul
Venter på godkendelse via app eller NFC/RFID-kort.
Rød
Fejl fundet. Tag ladekablet ud af køretøjet og genstart ladestationen. Hvis dette ikke slukker det røde lys, skal du kontakte NRGi.
Lilla
Udfører i øjeblikket en kritisk firmwareopdatering. Dette tager normalt 3 minutter. Bluetooth er ikke tilgængelig i denne periode.
Er der planlagt en opladning?
Sørg for, at der ikke er planlagt en opladning af bilen, som stopper den opladning, du ønsker at sætte i gang. Tjek også, om bilen er indstillet til at oplade til en bestemt procentdel – Måske er den sat til 80%, men du ønsker at oplade til 100%.
Opdater app og bil
Opdater firmwaren i Zaptec app’en og softwaren i bilen, hvis det er muligt.
Tjek forbindelsen
Tjek, om der er forbindelse til Monta. Åbn NRGi Opladning, og se om boksen står som frakoblet. Hvis den står som frakoblet, genstarter du laderen ved at slukke på relæet, vente 10 minutter og tænde igen.
Opladning med lokal godkendelse
Hvis intet af ovenstående virker, kan du sætte bilen til at lade uden brug af app’en.
- Gå til zaptec.com
- Log ind med din bruger
- Gå til Installationer
- Gå til Indstillinger
- Gå til Godkendelse
- Vælg Lokal Godkendelse/Native
Fjern eventuelt behovet for godkendelse - Tryk Gem
Nu kan bilen lades uden brug af NRGi Opladning app’en.
Kontakt support efterfølgende, da du ikke modtager elrefusion, når du lader i denne tilstand.