NRGi styrker sin grønne profil

18.12.2017

Det østjyske energiselskab, NRGi har netop indgået aftale om at købe selskaberne Natur Energi og Gul Strøm. Med købet får NRGi bl.a. 60.000 kunder, der modtager strøm fra vedvarende energikilder, og dermed styrker selskabet sin grønne profil markant.

Det østjyske energiselskab, NRGi overtager ejerskabet af selskaberne Natur Energi og Gul Strøm. Handlen, der indbefatter 100.000 kunder, går godt i spænd med NRGi’s vækstmål og missionen om at spille en aktiv rolle i den bæredygtige omstilling.

”Købet af Natur Energi og Gul Strøm er et perfekt strategisk match for NRGi. Med de to nye selskaber vil vi bidrage endnu mere til den grønne omstilling, idet vi får 60.000 nye kunder, der har valgt at få deres energi leveret fra vindmøller. Det er vigtigt for NRGi,” udtaler adm. dir. i NRGi, Jacob Vittrup.

Direktøren understreger samtidig, at handlen også sker som led i at udvikle forretningen.

”Med de to nye selskaber får vi en langt større volumen, som vi har i sinde at bruge og videreudvikle fremadrettet. Vi har en sund og langsigtet forretning, og vi skal fortsat have fokus på at udvikle NRGi og ikke mindst tjene penge, som bl.a. skal bruges til at investere i den grønne omstilling i Danmark,” lyder det fra Jacob Vittrup.

Visionen bag overtagelsen er desuden at styrke NRGi’s position på markedet. Det skal blandt andet ske ved at skabe en fælles virksomhed med branchens bedste kundeservice og ved at investere massivt i markedet og derved udvikle forretningen til i fremtiden at stå endnu stærkere.

Direktør for NRGi’s elsalgs-forretning, Jesper Bak Olesen fortæller endvidere, at det bliver ’business as usual’ for kunderne i de to selskaber. Helt konkret betyder det, at de vilkår, kunder har i dag, videreføres. Desuden vil kundeservice kunne kontaktes på samme vis som før opkøbet.

Jesper Bak Olesen fortæller desuden, at Natur Energi og Gul Strøm gennem årene har klaret sig bemærkelsesværdig godt på det danske elmarked.

”Vi får nu to rigtig stærke kundepositioner, der har opnået flotte resultater gennem årene. De har haft en meget ambitiøs strategi med fokus på at opnå en attraktiv position på markedet, og i den proces har de turde at være ’den kreative dreng i klassen’.  Begge selskaber kendetegnes ved at have en meget høj kundetilfredshed,” fortæller Jesper Bak Olesen.

Aftalens parter afventer nu konkurrencemyndighedernes godkendelse. Parterne ønsker ikke at offentliggøre prisen.

Kontaktoplysninger
Simon Karsø, kommunikationschef i NRGi
Mail: sika@nrgi.dk
Mobil: 2535 7429