Og de sidder på første parket, og ser, at verden brænder.
Og mens min generation, som er generation X, hænger i bremsen i forhold til at tage klimaforandringerne seriøst, mener 96% af Milennial-generationen, at klimaforandringerne er et alvorligt problem (Concito, 2018), mens 45% mener, at det er vor tids største globale udfordring (Deloitte, 2017).
Men det politiske system har spillet fallit.
For lidt sker for langsomt. Det politiske system er ikke længere i stand til at skabe de forandringer, der skal til, mener de.
Derimod vender Millennial-generationen sig mod virksomhederne. 75% mener, at virksomhederne har potentialet til at løse problemerne.
Men alt for få gør noget i øjeblikket (Deloitte, 2017), og virksomhederne er i farezonen og risikerer at miste den tillid, som de har fået foræret, fordi de ikke bidrager hurtigt nok til omstillingen.
Og det er vigtigt for virksomhederne, at de bevarer eller genvinder tilliden, for Millenial generationen er nemlig både en købedygtig, og bare i det hele taget en dygtig generation.
Og de vælger med deres holdninger. Både hvor de vil handle og hvor de vil arbejde.
En hel generation er klar til at belønne de virksomheder der formår at bidrage positivt til verden.