Tilmelding af el, når du flytter


Husk at melde flytning til os, hvis du er kunde. Så sikrer du strøm på din nye adresse og undgår unødvendige regninger for strøm på den gamle.

Ikon med strøm

Ønsker du at tage os med på din nye adresse?

Vi kan levere strøm til din nye adresse, uanset hvor i landet, du flytter hen. Du skal blot sørge for informere os om din nye adresse på Mit NRGi, så klarer vi resten for dig.

Meld flytning til os
Ikon med I

Ønsker du at skifte elselskab, når du flytter?

Er du kunde hos et andet elselskab i øjeblikket, men ønsker at få NRGi Time, NRGi Kombi eller NRGi Kvartal på din nye adresse? Bestil i dag og få styr på elaftalen inden flyttedagen.

Vælg en elaftale her

Derfor skal du huske at melde flytning

Vi får ikke besked fra folkeregistret, når du melder flytning. Hvis du skal flytte, er det derfor vigtigt, at du husker at melde flytning til os. Ellers er det dig, der hæfter for elforbruget på din gamle adresse, indtil en ny forbruger tilmelder sig på adressen.

Frister, når du melder flytning

Når du flytter ud, skal du melde flytning til os senest 3 hverdage før den dag, hvor du ikke længere er ansvarlig for forbruget på adressen.

Når du flytter ind, skal du melde flytning til os senest 2 hverdage efter, du er flyttet ind.

Dame underskriver aftale

Fuldmagt

Hvis du skal melde flytning eller foretage andre ændringer på vegne af en af vores kunder, skal du have en underskrevet fuldmagt fra denne person.

Hvad sker der, når du melder flytning?

Når du har meldt flytning til en ny adresse, modtager du en e-mail, når vi går i gang med at behandle din flytning. Den dag, hvor vi begynder at levere strøm til din nye adresse, får du din nye eller opdaterede elaftale på e-mail.

Aflæsning af elmålere

Alle elmålere er fjernaflæste. Det betyder, at vi automatisk får en aflæsning, når du flytter ud. Ligesom vi automatisk modtager en aflæsning, når du flytter ind.

Slutopgørelse

Når du er flyttet, udarbejder vi en slutopgørelse for din gamle adresse ud fra måleraflæsningen, vi modtager fra dit netselskab. Det er en opgørelse, der viser, om du har penge til gode hos os eller skal betale penge.

Er du tilmeldt Betalingsservice, er det vigtigt, at du venter med at afmelde det, da vi afregner slutopgørelsen gennem Betalingsservice.

Første regning

Når du er flyttet, modtager du din første regning for den nye adresse. Hvor lang en periode, den første regning dækker, afhænger af, hvornår du er flyttet ind. Derfor vil den første regning ofte dække et andet betalingsinterval end det, du har ønsket. Det rette interval begynder med regning nummer to.

Ikon med penge stables

Skal du have penge tilbage?

Har du penge til gode hos os, efter du er flyttet, kan du nemt få dem ubetalt.

10 ting du skal huske, når du flytter

Skal du sælge din bolig?

Vi kan hjælpe dig med både el-rapporten, tilstandsrapporten og energimærket, så du er klar til salg.

Skal du købe ny bolig?

Få professionel køberrådgivning af os, når du skal købe ny bolig. Så undgår du ubehagelige overraskelser.

Læs mere om køberrådgivning
Kontakt NRGi kundeservice

Kontakt os, hvis du er i tvivl

Har du spørgsmål til din elaftale, flytning af elaftale eller andet, så kontakt kundeservice.

Find kontaktoplysninger