Sponsorater

Gennem sponsorater kan vi understøtte vores rolle og virke i samfundet og indgå i samarbejder med andre, der deler denne ambition – til glæde for alle os der er her i dag, og alle dem der skal tage over efter os.

Sponsorpolitik for NRGi-koncernen

Sponsorater skal være med til at understøtte profileringen af NRGi som helhed eller koncernens forretningsenheder med egne identiteter og brands.

De overordnede formål med sponsoraterne er, at: 

  • Styrke og øge eksponeringen af NRGi og vores forretningsenheder (herunder øge kendskabet)
  • Styrke fortællingen om, hvad vi vil og kan
  • Styrke vores markedspositioner
  • Etablere og vedligeholde netværksrelationer
  • Skabe en tættere dialog med andelshaverne
  • Fastholde nuværende medarbejdere og tiltrække nye talenter

Tilgangen er, at vi som udgangspunkt fokuserer på få og langsigtede sponsorater for på den måde at skabe mest mulig værdi gennem kvalitet og genkendelighed.

NRGi-koncernen støtter af principielle grunde ikke politiske partier eller religiøse formål.

Udbetalinger fra NRGi’s Værdipulje er ikke omfattet af denne sponsorpolitik. Sponsorpolitikken omfatter alle virksomheder i NRGi-koncernen, dog undtaget associerede virksomheder, der kan have egne politikker.

Koncernens netselskab KONSTANT indgår ikke sponsorater.

AGF

AGF er byens hold, og NRGi er byens energiselskab. Derfor giver det god mening, at vi samarbejder.

En stor del af vores sponsorat består i at støtte talentarbejdet i AGF med fokus på de såkaldte DBU Topcentre, der er placeret hos fem af AGF's samarbejdsklubber. Her støtter vi med træningstøj og bolde til ca. 320 børn i U10-, U11- og U12-rækken.

Det stempler godt ind i vores arbejde med at bidrage til fælleskabet og det velfungerende samfund, da klubben og stadion er en vigtig institution for kulturlivet, for sporten og for lokaludviklingen i byen.

Aarhus United

Aarhus United er et af de bedste kvinde-håndboldhold i landet med en klar ambition og et yderst professionelt setup.

Ni af byens håndboldklubber (HEI, VRI, Skovbakken, Lystrup, AGF, Viby, Stautrup, Brabrand og Lyseng) har fundet sammen i et historisk samarbejde med AARHUS UNITED, hvor det ikke kun handler om elitehåndbold. Det handler i lige så høj grad om at skabe perspektiv for den talentudvikling, der foregår i de ni håndboldklubber og skabe perspektiv og drømme for de unge talenter, så de har rollemodeller at se op til i den by, de vokser op i.

Det samarbejde og de visioner vil NRGi gerne støtte op omkring og være en del af.

Aarhus Festuge

Aarhus Festuge er en årlig begivenhed, der startede helt tilbage i 1965. I løbet af 10 dage summer hele byen af kunst, musik, teater, arkitektur, gastronomi, debatter og alt derimellem. Her er både plads til stolte traditioner og eksperimenterende oplevelser.

I samarbejde med Aarhus Festuge har NRGi i 2019 givet en gave til byen. Gaven er en fire kilometer farverig LED-lyskæde, der klæder Aarhus på i lys og liv til mange Festuger fremover.

Musikhuset Aarhus

NRGi er sponsor i Musikhuset Aarhus, der er Nordens største musikhus og en kulturinstitution i byen.

Som byens energiselskab vil NRGi gerne være med til at give østjyderne et væld af kulturelle oplevelser, og derfor er vi glade for vores mangeårige samarbejde med Musikhuset.

Horsens and Friends

Horsens & Friends er en sponsorklub, der uden et erhvervøkonomisk formål, arrangerer events, kultur- og filmbegivenheder til glæde for såvel nuværende som fremtidige borgere i Horsens Kommune.

Det samarbejde vil NRGi gerne støtte op omkring, og derfor har vi igennem flere år været med til at styrke kulturlivet i Horsens.

Interesseret i et samarbejde?

Anders Rasmussen

Kommunikationskonsulent
NRGi Corporate

 

2535 7449
presse@nrgi.dk